Adaptivni tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) sustav

U prošlosti ovaj sustav bio je rezerviran za vozila više klase, a posljednjih godina sve više automobila iz srednje klase dolazi s adaptivnim tempomatom kao dijelom standardne opreme ili ga je moguće dobiti uz doplatu.

Osnovu ovog sustava čini sofisticirani radar, koji je postavljen u gornji dio maske motora i očitava brzinu i udaljenost od vozila ispred. U nekim modelima vozila ovaj radar s IC kamerom čini dio sigurnosnog sustava. Radi na principu aktiviranja kočnica bez reakcije vozača s ciljem da zaštiti vozača od potencijalnog sudara, tj. kontakta s drugim vozilima, biciklistima, pješacima, životinjama ili bilo kojom preprekom ispred vozila

Usporedbom s klasičnim tempomatom, adaptivni tempomat ACC, doprinosi poboljšanju komfora i smanjenju stresa kod vozača tako što održava zadani razmak od vozila ispred.

ACC automatski prilagođava brzinu kretanja kako bi pratio vozilo ispred, u skladu sa zadanom razdaljinom. Sustav samostalno usporava vozilo kada se počne približavati sporijem vozilu, ako je potrebno i blagom aktivacijom kočnica. Ako vozilo ispred poveća brzinu, ACC također povećava brzinu vozila, sve do zadane maksimalne brzine kretanja.

ACC se ponaša kao klasičan tempomat ukoliko ispred nema drugih vozila. Također, tijekom vožnje na nizbrdici aktiviranjem kočnica održava zadanu brzinu kretanja. Vozač samo treba držati upravljač pod kontrolom, a sve ostalo obavlja pametni sustav ACC.

Vozač kontrolira rad ACC sustava uz pomoć prekidača na upravljaču, birajući “near”, “mid” ili “far” distance, što se odnosi na razmak u odnosu na vozilo ispred ukoliko postoji takva opcija. Treba napomenuti da se funkcije ACC sustava razlikuju se od modela do modela i samog proizvođača automobila.

Adaptivni tempomat pokazao se iznimno korisnim u uvjetima loše vidljivosti, kao što je magla. U tom slučaju sustav bez problema prepoznaje vozila ispred, čak i ako ih vozač još nije uočio i automatski usporava vozilo.

Ukoliko se pak vozite desnim trakom autoceste i uključite tempomat na zadanu brzinu od 130 km/h (koliko je ograničenje na većini autocesta u našem okruženju), i ispred vas se nalazi vozilo čija je brzina kretanja 100 km/h, u trenutku približavanja sporom vozilu ACC će reagirati smanjenjem brzine kretanja.

Ako se odlučite prestrojiti u lijevu traku i započnete obilaženje, ACC će registrirati da u lijevoj traci više nema vozila i automatski povećati brzinu na zadanih 130 km/h, bez da ste uopće stisnuli papučicu gasa ili automobilu zadali bilo kakvu novu komandu.

Ovaj korisni sustav ima i svojih mana osim prethodno nabrojanih prednosti, a to je da otupljuje reflekse vozača i djeluje blago uspavljujuće na samog vozača pri dugim noćnim vožnjama na autocesti, te bez obzira na njegove mogućnosti uvijek trebate držati ruke na upravljaču i obraćati pozornost na promet oko sebe.

U modernim automobilima postoji još mnogo sustava koji unapređuju vožnju, a dijelom se oslanjaju na ACC. Neki od tih sustava su sustav za održavanje automobila u zadanoj traci (Lane Keep Assist) koji korektivnim skretanjem održava vozilo u traci kojom se kreće, a ukoliko vozilo napusti traku, aktivira se upozorenje (Lane Departure Warning), Automated Emergency Braking sustav koji koči bez reakcije vozača u slučaju opasnosti i mnogi drugi.

Nadamo se da ste naučili nešto novo, a za više korisnih savjeta i informacija o automobilima i vožnji pročitajte naše ostale blogove.

Vaš Euroauto

VOZILA U NJEMAČKOJ

Euroauto uz ponudu u Osijeku ima brojna vozila i u Njemačkoj. Pogledajte naša vozila na lageru u njemačkoj

KLIKNI
x
arrow_upward