Oznake i skraćenice u nazivima automobila

Oznake motora često zbunjuju i solidne poznavatelje automobila. Problem je u tome što, generalno, te oznake ne moraju imati značenje. To su jednostavno oznake koje proizvođači automobila koriste bez univerzalnih pravila.

Sigurno ste prilikom kupovine automobila na određenim brendovima i modelima automobila primijetili oznake kao što su: TDI, dCi, CDI, HDI, TDDI, CDTi, JTD, D, Li i sl. U nastavku saznajte više o najpopularnijim oznakama koje se koriste u automobilima na našem tržištu.

Kada vidite slovo D, sigurno se radi o dizel motoru?

Uglavnom slovo D u nazivu označava da motor kao pogonsko gorivo koristi dizel, ali postoje i izuzeci kod određenih Japanskih brendova kao npr. Mitsubishi (GDI), Nissan (DIG-T) i Mazda (DISI).

Popularna TDI oznaka

TDI je skraćenica od Turbo Diesel Injection koju Volkswagen grupa koristi već dugi niz godina za obilježavanje svojih automobila opremljenih turbo dizel motorima s elektronskim ubrizgavanjem. VW je jedan od posljednjih automobilskih brendova koji je napustio tradicionalni pristup izrade dizel motora, koji je uključivao korištenje BOSCH pumpe i, kasnije, Pumpe Duse sustava. Početkom 2000-tih godina ipak je prihvatio common rail, ali je oznaka, koja je sama po sebi brend još od 1989. godine i Audija 2.5 TDI, ostala nepromijenjena.

Tradicionalno, neka od slova oznake mogu biti crvene boje čime se naglašava snaga konkretne varijante motora koji automobil pokreće. Kod modela koji poseban naglasak imaju na ekonomičnosti i zaštiti okoliša, slovo I može biti plave boje. Pored Volkswagen-a, ovu oznaku koriste i sve druge marke ove grupacije - Audi, Škoda i Seat. Mnogi od TDI motora imaju i svoje SDI varijante bez turbo punjača.

TFSI oznake

Skraćenica od Twincharged Fuel Stratified Injection. Ovu oznaku koriste vozila Volkswagen Grupe (VW, Audi, Škoda, Seat) na automobilima koje pokreću motori zasnovani na istoimenoj tehnologiji. U pitanju su benzinski agregati s kombinacijom mehaničkog kompresora, turbo punjača i direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar čime se postižu bolje iskorištenje, niža potrošnja i uvećan okretni moment. Neka od slova u oznaci mogu biti crvena što ukazuje na veću snagu motora. Izbacivanjem mehaničkog kompresora i turbo punjača, oznaka se mijenja u FSI, dok isti motori s indirektnim ubrizgavanjem nose oznaku TSI.

Quattro® oznaka kod Audi modela

Oznaka quattro koju Audi koristi na svojim automobilima od 1980. godine ukazuje da se radi o vozilu s pogonom na sva četiri kotača. Audi se proslavio u svjetskom reliju s originalnim Quattro-om te je zato zadržao tu oznaku. Također, i njihova pod-divizija za sportske performanse, zadužena za S i RS modele, zove se "Quattro GmbH".

JTD oznake motora

Predstavlja Fiatovu oznaka za prvu generaciju dizel motora sa „Common Rail“ sistemom. To je akronim od „Jet Turbo Diesel“. Ova obitelj motora dolazi s četiri i pet cilindara uz dva ili četiri ventila po cilindru. Osim vozila iz Fiat grupacije (Alfa Romeo i Lancia) koriste ih i automobili i drugih marki, ali pod drugim oznakama.

Tu su i MultiJet motori, koji predstavljaju drugu generaciju. Kada se MultiJet ugradi u Alfu on postaje JTDm, u Opelu se pretvara u CDTi, Saab s ovim motorom nosi oznaku TiD ili TTID iako je u pitanju isti motor koji je proizveden u Fiatu, svaki brend koji ga koristi daje mu svoje oznake.

Za više korisnih savjeta i informacija o automobilima i vožnji pročitajte naše ostale blogove.
Vaš Euroauto

VOZILA U NJEMAČKOJ

Euroauto uz ponudu u Osijeku ima brojna vozila i u Njemačkoj. Pogledajte naša vozila na lageru u njemačkoj

KLIKNI
x
arrow_upward