Što je AdBlue i koji automobili ga koriste?

AdBlue se koristi isključivo u automobilima s dizel motorom. Ako vozite jedan od novijih dizel automobila čiji motor spada u emisijsku klasu Euro6, nema sumnje da redovito dodajete ovu tekućinu u svoj novi automobil. Ali što je ta nova tvar ako je prije niste sreli ili razmišljate kupiti novi ili rabljeni automobil s Euro6 motorom?

Zašto je ovaj dodatak važan za dobrobit vašeg vozila i koliko često je trebate dodavati da bi vaše vozilo bilo u vrhunskom stanju? U nastavku ćemo objasniti što je AdBlue i koja je njegova uloga u vozilu.

Novi propisi o emisijama Euro6 za dizelske automobile stupili su na snagu od rujna 2015. (godinu dana kasnije za kombije) i uvedeni su kako bi regulirali mnoštvo štetnih plinova povezanih s respiratornim bolestima i zaštitili okoliš.

Nova pravila se fokusiraju na dušikove okside (NOx) i smanjuju dopuštene granice za NOx sa 180 mg / km na samo 80 mg / km. Cilj je smanjenje te štetne emisije, čime se ograničava utjecaj na okoliš i javno zdravlje.

Kako bi ispunili nove ciljeve, proizvođači automobila uvelike su se okrenuli procesu poznatom kao selektivna katalitička redukcija (Selective Catalytic Reduction) koji uključuje ubrizgavanje dizelske ispušne tekućine (Diesel Exhaust Fluid) (DEF) u postojeće sustave cirkulacije plinova i koji pomaže u razgradnji štetnih NOx. Ova tekućina je poznata kao AdBlue.

Kemijska reakcija odvija se unutar ispušne cijevi, dok AdBlue prolazi kroz transformaciju koja proizvodi amonijak (NH3).

Ispušni plinovi i amonijak (NH3) ulaze u redukcijski katalizator (SCR), amonijak reagira s dušikovim oksidima (NOx) i pretvara ih u dušik i vodu.

Što je to AdBlue?

Kako bi se spriječilo izbacivanje dušikovih oksida u zrak za njihovu razgradnju koristi se AdBlue tekućina koja se sastoji od 32,5% uree i 76,5% vode, ništa proizvodno i kemijski komplicirano.

Ovaj naziv tekućine nije nužno vezan uz mještavinu uree i vode u datom omjeru već je registriran naziv od njemačke udruge u auto industriji poznatije kao VDA (Verband der Automobilindustrie) te iz ovog proizilazi da jedino certificiranii proizvođači i distributeri mogu koristiti naziv AdBlue.

Ostali proizvođači mogu prodavati isti sastav tekućine, ali ne pod nazivom AdBlue. U različitim državama postoje i drugi nazivi za ovu tekućinu kao što su DEF ili AUS 32. Ukoliko vas zanima više detalja o ovoj tekućini pročitajte članak na sljedećem linku.

Izvor: carmagazine.co.uk

Najlakši način da to saznate je otvoriti čep za točenje goriva, pored njega se uglavnom nalazi otvor za sipanje AdBlue tekućine ovisno od proizvođača automobila. Na nekim vozilima otvor za AdBlue može biti u prtljažnom ili motornom prostoru.

Ukoliko ga ne možete pronaći, a i dalje niste sigurni, brz odgovor možete pronaći u uputama za upotrebu automobila ili brzom i lakom provjerom putem broja šasije u ovlaštenom servisu vaše marke vozila.

Ukoliko imate ili planirate kupiti Audi, BMW, Citroen, Jaguar, Land Rover, Mercedes ili Peugeot opremljen s Euro6 dizel motorom gotovo sigurno navedene marke koriste AdBlue tekućinu, dodatna oznaka u nazivu motora ovih proizvođača može biti Blue.

Kolika je potrošnja AdBlue tekućine i koliko je često trebamo dopunjavati?

Količina upotrijebljenog AdBlue-a ovisi o vrsti vožnje i broju prijeđenih kilometara. Minimalna potrošnja AdBlue-a je jedna litra na 1000 kilometara, a može ići i preko 3 litre na 1000 kilometara. Audi A4 s 2.0 dizel motorom, na primjer, ima 12 litara spremnik za AdBlue koji mu pruža domet od približno 9500 kilometara.

Je li moguća vožnja s praznim spremnikom za AdBlue?

Ovisno o proizvođaču automobila i postavkama računala u vozilu, moguća je aktivacija takozvanog safe moda vožnje u kojem je ograničen maksimalni broj okretaja, snaga, brzina ili pređena kilometraža. Kod nekih modela uopće nije moguće pokrenuti vozilo. Mi vam svakako ne preporučujemo testiranje ove opcije u vašem vozilu te i ukoliko se dogodi da ostanete bez ove tekućine, imajte uvijek u prtljažniku jedno pakiranje od 10 litara AdBlue-a kako bi u bilo kojoj situaciji mogli lako i brzo riješiti problem nestanka istog.

Ovisno o modelu vozila, na ekranu vozila ili na instrument tabli dobit ćete pravovremeno upozorenje za dopunu ove tekućine. Stoga je gotovo nemoguće da ćete ostati neinformirani o praznom spremniku i nemogućnošću nastavka vožnje.

Koliki je spremnik za AdBlue?

Sve ovisi o veličini pojedinog vozila i proizvođaču, kao i o spremniku za gorivo, uglavnom su između 10 i 20 litara.

Jel moguće da se zaledi AdBlue u spremniku na niskim temperaturama tijekom zime?

Nažalost DA! Točka smrzavanja ove tekućine je -11 stupnjeva, ali današnjim automobilima to ne predstavlja problem zato što imaju ugrađene električne grijače u spremniku te će, u slučaju smrzavanja, sustav otopiti tekućinu i normalno je koristiti bez posljedica oštećenja bilo kojeg dijela u vozilu.

Gdje kupiti ovaj ¨dodatak¨ i po kojoj cijeni?

Kupnja AdBlue-a je moguća na gotovom svim benzinskim postajama i ovisno o proizvođaču i mjesta prodaje mogu varirati. Uglavnom je od 60kn pa naviše za pakiranje od 10 litara.

Dodatni savjeti:

  • Ako niste sigurni gdje se sipa AdBlue tekućina, odvezite automobil u servis kako bi oni to uradili za vas
  • Ako slučajno sipate AdBlue u spremnik za gorivo NIKAKO ne palite motor već ODMAH zovite servis kako bi očistili spremnik i omogućili ponovno pokretanje vozila bez posljedica
  • Prilikom sipanja obratite pozornost da AdBlue tekućina ne dođe u dodir s metalnim i plastičnim dijelovima vozila zato što ih može oštetiti
  • Ako slučajno dođe u kontakt s kožom ili garderobom, potrebno je isprati s velikom količinom vode. Kako biste to spriječili koristite rukavice i budite pažljivi
  • AdBlue tekućina nije zapaljiva

Za više korisnih savjeta i informacija o automobilima i vožnji pročitajte naše ostale blogove.

Vaš Euroauto

VOZILA U NJEMAČKOJ

Euroauto uz ponudu u Osijeku ima brojna vozila i u Njemačkoj. Pogledajte naša vozila na lageru u njemačkoj

KLIKNI
x
arrow_upward