Touch-screen ekrani u automobilima

Kako se tehnologija razvijala u zadnjih 10 godina touch-screen ekrani su pronašli široku primjenu u današnjim vozilima te nisu više rezervirani za vozila najviše klase kao što su nekada bili kada su se prvi put pojavili u modelima BMW sedme serije, Mercedes S klase i Audi A8.

Automobili su razvojem tehnologije dobivali sve više opreme i funkcionalnosti te je upravljanje funkcionalnostima vozila putem različitih gumbova postalo previše komplicirano.

Touch-screen ekrani su danas postali neizostavni dio svakog suvremenog vozila te nerijetko dolaze u osnovnoj opremi i u klasi malih gradskih automobila, dok se uz doplatu mogu dobiti ekrani većih dimenzija. Neki proizvođači su otišli toliko daleko da su iz interijera vozila izbacili sve gumbove.

Sve više proizvođača automobila u svoja vozila ugrađuje velike ekrane osjetljive na dodir. Vozači koji su se prvi put susreli s ovakvim načinom upravljanja ne mogu više koristiti funkcije vozila bez gledanja u ekran, dok kod tradicionalnih gumbova to nije slučaj – pogotovo kad se vozač navikne na njihov položaj i može njima upravljati bez gledanja.

Audi je jedan od proizvođača koji je uveo virtualni cockpit koji je u potpunosti zamijenio tradicionalne instrumente ispred vozača ekranom.

Touch-screen ekrani tijekom vožnje mogu odvući pozornost vozača na cestu i promet. Zbog toga su neki proizvođači uveli joystick ili rotacioni kontroler kako bi olakšali upravljanje funkcijama tijekom vožnje, a da pri tome ne moramo dodirivati ekran, iako neke funkcije možemo i dalje namještati putem ekrana.

Istraživanja su pokazala da korištenje touch-screen ekrana tijekom vožnje može biti opasnije od vožnje pod utjecajem alkohola i znatno produžava vrijeme reagiranja vozača u nepredviđenim situacijama po istraživanju organizacije za sigurnost prometa IAM RoadSmart iz UK.

Dokazali su da vozač koji koristi touch-screen tijekom vožnje znatno dulje reagira na nepredviđene okolnosti u usporedbi s vozačem čija je koncentracija alkohola u krvi u zakonski dozvoljenim granicama te je reakcija sporija od 53 do 57 % od normalne, dok je kod vozača pod utjecajem alkohola u dozvoljenoj količini samo 12 % sporija.

Kako bi se povećala sigurnost prometa proizvođači vozila su bili primorani onemogućiti određene funkcije na touch-screen ekranima tijekom vožnje te je njima moguće upravljati jedino kad se automobil nalazi u stanju mirovanja.

Zakon o prometu u većini država na svijetu ne kažnjava upotrebu touch-screen ekrana tijekom vožnje.

Za više korisnih savjeta i informacija o automobilima i vožnji pročitajte naše ostale blogove.

Vaš Euroauto

VOZILA U NJEMAČKOJ

Euroauto uz ponudu u Osijeku ima brojna vozila i u Njemačkoj. Pogledajte naša vozila na lageru u njemačkoj

KLIKNI
x
arrow_upward